طالبان از سفر ۱۰۰ دختر به امارات متحده عربی برای تحصیلات عالی جلوگیری کرد

پنجشنبه۲ ۱۴۰۲/۰۶/۰

طالبان در میدان هوایی کابل از سفر ۱۰۰ محصل دختر به دوبی برای تحصیل جلوگیری کرد. به گفته منابع آگاه، بیش از ۳۵ نفر از آنان با وجود همراهی «محرم شرعی» اجازه سفر نیافتند. خلف بن‌احمد حبتور، حامی مالی این دختران، از طرف‌های دخیل خواست برای نجات این دختران مبارز بشتابند.

خلف بن‌احمد حبتور، رییس شرکت حبتور، روز چهارشنبه یکم سنبله ویدیویی از خود منتشر کرد و با اعلام این خبر گفت: «کلمه‌ای برای توصیف ناامیدی و غم خود پیدا نمی‌کنم.»

این میلیاردر اماراتی یادآور شد که برای انتقال این ۱۰۰ دختر افغان به امارات، هزینه پرواز یک طیاره را به دوبی در صبحگاه روز چهارشنبه پرداخته و مقدمات تحصیل آن‌ها در پوهنتون مانند پذیرش، امکانات لیلیه و حمل‌ونقل، امنیت، بیمه صحی و موارد دیگر را فراهم کرده اما حکومت طالبان اجازه نداده است این دختران سوار طیاره شوند.

خلف بن‌احمد حبتور از این اتفاق با عنوان «بر باد رفتن آرزوهای» خود و تیمش یاد کرد و گفت مقام‌های افغانستان «به ناحق آزادی این دختران را محدود کردند».

او تاکید کرد که این ماجرا یک «تراژدی عمیق، ضربه‌ای علیه اصول انسانیت، آموزش، برابری و عدالت» است.

این میلیاردر اماراتی با اشاره به اینکه هنوز مقام‌های طالبان درباره این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند، از همه طرف‌های درگیر خواست تا سریعا وارد عمل شده و به نجات «این دخترانِ در حال مبارزه» بشتابند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا